Saturday, July 5, 2008

Hikayat Anwar Ibrahim Yang Bijak Main Wayang


Sudah beberapa hari kita telah di sajikan dengan berita Dato' Seri Anwar Ibrahim sekali lagi dituduh meliwat. Sebenarnya saya bukan tidak mahu komen berkenaan isu ini, tetapi saya rasa tidak berbaloi untuk perkara ini di bincangkan. Tetapi, atas desakan sahabat-sahabat saya yang mahukan saya memberi pandangan dalam kes ini, saya akur. Maka terbitlah hikayat Anwar Ibrahim ciptaan beliau sendiri di dalam blog saya.

Anwar Ibrahim, sebuah nama yang sangat besar di dalam negara kita. Di kalangan pengikut-pengikut Anwar Ibrahim, (atau lebih mudah dikenali sebagai DSAI) beliau ini di anggap sebagai dewa. Dewa yang boleh menjanjikan kebahagiaan dunia dan akhirat untuk mereka. Apa jua kesalahan DSAI ini, tidak akan dianggap sebagai satu kesalahan. Pendek kata, mereka sanggup menghalalkan perkara yang haram semta-mata kerana ingin menunjukkan kesetian mereka kepada DSAI ini.

Kes liwat membabitkan DSAI ini tidak asing untuk umat Malaysia, pada tahun 1998 dulu pun DSAI pernah di dakwa atas kes luar tabii ini. Tetapi, DSAI ini menafikan, lalu para penyokong mereka pun terpekik-terlolong lah mengatakan pemimpin mereka di aniaya oleh Perdana Menteri ketika itu. Kata mereka, PM ketika itu takut DSAI merampas jawatan PM daripada Tun Dr. Mahathir Mohamad (TDM).

Semenjak itu, bermula lah episod keluarga DSAI menagih simpati kepada seluruh Malaysia malah seluruh dunia bahawasanya DSAI ini tidak bersalah. Satu dunia mereka pusing, mengutuk dan menghina Malaysia di negara asing, semata-mata kerana ingin menegakkan 'keadilan' untuk pemimpin mereka yang kononya tidak meliwat sesiapa.

Beberapa hari lepas, bekas Pembantu Khas DSAI sendiri membuat laporan polis mengatakan beliau di liwat majikan nya. Ish...jijik la nak cerita. Ada juga orang yang macam ini. Tetapi DSAI pandai, dia pusing cerita kata ini adalah konspirasi politik yang cuba menjatuhkan beliau. Macam la dia ni 'famous' sangat sampai orang nak jatuhkan dia. Orang macam ini adalah orang yang takut dengan bayang-bayang beliau sendiri.

Yang isteri DSAI pulak, punya la menunjukkan gambar si-pelapor yang diambil di pejabat TPM. Katanya, terbukti bekas Pembantu Khas beliau ini ada hubungan dengan orang nombor dua negara. Betul ke? Boleh percaya ke?

Entah-entah, sebenarnya DSAI punya rancangan semua ini.Dia nak bagi rakyat simpati dengan dia, maka dia cipta lah dakwaan ini. Kalau benarlah si Saiful ini perisik untuk UMNO, takkan la pemimpin UMNO bodoh sangat membenarkan si perisik mengambil gambar dengan ,menteri-menteri. Tak FBI la kalau macam tu....

Sudah dua kali tuduhan yang sama dilemparkan kepada DSAI. Kalau tanya saya, secara logik akal saya menerima bahawa DSAI ini seorang peliwat. Takkan la Tan Sri Musa Hassan ada rancangan pulak nak jatuhkan si DSAI ni. Tak logik langsung!

Fikirlah para pembaca sekalian, manusia tidak pernah lari dari melakukan kesilapan.Walaupun DSAI itu pemimpin, namun, beliau tetap manusia yang terdedah kepada melakukan dosa-dosa. Kepada orang Keadilan, DSAI itu bukan dewa ! Berfikirlah secara matang. Walaubagaimanapun, saya tetap percaya, yang penyokong DSAI ini, akan tetap menyatakan DSAI menjadi mangsa konspirasi politik. Walau apa pun keputusan mahkamah satu hari nanti.

Akhir sekali, pemimpin yang macam mana kita mahukan? Yang selalu buat masalah atau yang selalu berfikir untuk menyenangkan rakyat? Bak kata Juara Raja Lawak, Nabil, LU PIKIR LA SENDIRI.........

1 comment:

Anonymous said...

(Apa jua kesalahan DSAI ini, tidak akan dianggap sebagai satu kesalahan. Pendek kata, mereka sanggup menghalalkan perkara yang haram semta-mata kerana ingin menunjukkan kesetian mereka kepada DSAI ini.)

ini bukan soal kesalahan atau kesetian .. soalnya penyokong DSAI sudah muak dengan segala tuduhan yang tidak masuk akal ..

Jika seperti yang dituduh terhadap DSAI benar benar belaku dan DSAI mengakui yang beliau telah meliwat , penyokong penyokong DSAI akan hilang kepercayaan dan kesetiaan kepada beliau .. APA yang salah tetap salah .. dah apa yang benar tetap benar ..

persoalan persoalan yang mungkin membuatkan sesetengah pihak meragui..
adakah cara pengalian kes ini telus ?
Adakah Pak Lah betul - betul tunaikan katanya seperti yang di war war kan di media media bahawa sistem kehakiman di Malaysia telus dan kehakiman tidak dipengaruhi siapa siapa ?

begitu juga dengan polis,bpr dan seangkatan rejimnya ..
adakah tiada ada rasuah ??

Dan peminpin peminpin tertinggi Malaysia banyak yang terlibat dalam kes kes yang berprofil tinggi ..dan pada siapakah perlu rakyat Malaysia mempercayai..


Persoalannya ADAKAH TUDUHAN MELIWAT INI BENAR BENAR BERLAKU ?
adakah setengah setengah pihak tidak terlibat dalam tuduhan ini ..