Wednesday, November 19, 2008

Jangan Hina Ulamak Saya !!!!!!



Semakin hari semakin parah. Begitulah olahan saya terhadap apa yang sedang berlaku di negara kita. Sesetengah masyarakat semakin tidak tahu untuk menghormati perbezaan agama di negara tercinta ini. Sebagai seorang Islam, saya sangat tercabar !

Untuk makluman pembaca yang kurang faham dengan Fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan, definasi PENGKID itu sendiri yang kita perlu fahami. Pada pandangan saya, Majlis Fatwa telah beranggapan lalu mendefinasikan perkataan PENGKID sebagai seorang wanita yang berketerempilan lelaki dan melakukan hubungan sesama jenis. Perkara yang diharamkan oleh Majlis Fatwa ini adalah, "beketerampilan seperti lelaki" dan "melakukan hubungan sejenis". Inilah yang diharamkan oleh mereka ! Tidak ada kena-mengena langsung dengan wanita yang berambut pendek. Lagipun Agama Islam memang melarang Wanita berpakaian seperti lelaki dan begitu juga sebaliknya.

Masalahnya, apa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa, adalah untuk umat Islam sahaja, tidak ada mengena dengan rakyat beragama lain. Majlis Fatwa adalah mereka yang terdiri daripada Mufti setiap negeri, yang mana bidang tugas mereka ada tercatat di dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia. Perlembagaan Persekutuan juga memberi kebebasan beragama dikalangan rakyat Malaysia melalui Artikel 11. Jadi, jangan lah sesekali kita menafikan perkara ini. Kalau anda mahukan keadilan, hormat lah mereka yang beragama Islam, seperti mana saya menghormati sahabat saya yang beragama Hindu dan Kristian. Bukankah itu lebih baik...? Lain kali, jangan cakap tak serupa bikin !!!!

MEWAKILI ORANG MUSLIM YANG MAHUKAN PERPADUAN DI MALAYSIA

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.